viernes, 6 de mayo de 2022

FONTS DE L´APRENENTATGE MULTINIVELL

 El procediment de “Disseny de Programacions Múltiples” (DPM) aspectes generals

Les prinicipals fonts del DPM són:

 L’enfocament d’ Ensenyament Multinvell: Campbell, Campbell, Collicott, Perner

i Stone (1988), Collicott (1990, 2000), Schultz i Turnbull (1984)

 L’enfocament de “Disseny Universal de l’Aprenentatge”: Bulgren i Lennz

(1996), Mace (1997), Orkwis i McLane (1998), Pugach i Warger (1996),

Schumm, Vaughn, i Leavell (1994); Wehmeyer (2002), Zemelman, Daniels i

Hyde (1993)

 Procediments i instruments de planificació personalitzada –o individualitzadade

l’atenció educativa escolar a persones amb dificultats per a aprendre i per a

participar en entorns generals o normals”: Ruiz (1992, 1996, 1999, 2001,

2004), Pedragosa (2004)

 Elements de sistemes instruccionals per a la planificació individualitzada

generats en els nostres contextos educatius i del “Sistema funcional

d’aprenentatge individualitzat –SFAI”: Ferrandez (1983)

 Orinetacions i propostes de la UNESCO (2001) i de L’European Agency for

Development in Special Needs Education (2003, 2005)

No hay comentarios:

Publicar un comentario